Gezginsel Seyahat Forumları

Gezginsel'e hoş geldiniz! Dünyanın dört bir yanından gelen gezginlerle tanışın, seyahat deneyimlerinizi paylaşın ve en iyi destinasyonlar hakkında ipuçları alın. Yolculuğunuzu daha özgün ve keyifli kılmak için buradayız!

Gezgin Topluluğu Forumlar Konu Dışı e-ticaret iade kargo sorunsalı

  • e-ticaret iade kargo sorunsalı

    Posted by Cansu Dandin on 27/11/2023 saat 13:28

    Merhabalar e ticaret işi ile uğraşan var mı acaba bir şey sormak istiyorum.

    Yeni ufak bir e ticaret girişimimiz var şöyle bir sorun yaşıyoruz alıcıdan kargo bedelini de tahsil ederek ürünü gönderiyoruz ama alıcı ya evde olmuyor ya da başka sebeple ürünü teslim almıyor ürün de kargo şubesinde birkaç gün bekledikten sonra bize iade geliyor biz ürünün parasını müşteriden tahsil etmişiz ürünler zaten 15-20 tllik ürünler müşteriye ürünü tekrar göndermiş olsak zarar edeceğiz veya müşteriden kargo ücretini tekrar talep edeceğiz ama muhtemelen itiraz edecek bu tür durumlarda ne yapılması gerekiyor veya genelde ne yapıyorsunuz

    Mertcan cevapladı 4 yıl, 9 ay önce 1 Üye · 2 Yanıt
  • 2 Yanıt
  • Hulusi

    Guest
    20/03/2020 saat 21:17

    İade ve değişim giderinizi satış tutarına yedireceksiniz. Örneğin; Ürün fiyatı 20TL , Ocak ayında veya önceki aylardaki satış ortalaması ile yapılabilir bu; 100 adet satış oldu 2.000 TL, 5 adet iade geldi (Kargo ücreti birim fiyatı 10 TL) İade gidiş geliş olduğu için x2 Yani cebimden satış yapmadan bu iadeler için 100 TL çıktı. Ürünün belirlemeniz gereken yeni fiyatlaması; 21 TL

  • Mertcan

    Guest
    20/03/2020 saat 21:17

    E ticaret sayfaniza havuz sistemi yuklemelisiniz.ve bankalar ile bu sekilde anlaşma yapmalisiniz.Diyelim ki ürün satin alindi.Para havuzda beklemeli.Ve kargo takip numarasıni sisteme girdiğiniz de urun alinmasa bile odeme tarafiniza yatirilacak şekilde anlasma yapilmali.Tabii bunu müşteri ile aranizda sozlesme olarak da gerceklestirmelisiniz.

Yanıtla: Cansu Dandin
Merhabalar e ticaret işi ile uğraşan var mı acaba…
Vazgeç
Your information: