-
e-ticaret ile para kazanmanın püf noktaları
Başarılı Bir E-ticaret Sitesi İçin Gerekenler
Başarılı bir e-ticaret sitesinin 4 tane bariz özelliği bulunmaktadır.
– Bir problemi çözer, değişiklik önerir.
– Profesyonel görünümlüdür, resimleri ve teması birbirini
tamamlar.
– Bir kitleye sahiptir.
– Pazarlama yöntemlerini iyi kullanır, herkese satmaya
kalkışmaz
Benim gördüğüm kadarıyla bu aralar özellikle ABD de ticaret yapanlar için geri dönüşümlü plastikler veya buna benzer çevreci ürünler revaçta (7. kıtayı duymuşsunuzdur). Ancak burada dikkat edilmesi gereken şey farklı olmanız. Aynı ürünü satan öteki sitelerden farkınızı satış mentaliteniz, daha farklı dizaynlar vs ile koymanız gerekiyor.
Profesyonel bir görünüm için en azından bir grafik tasarımcı ile çalışmanız şart. İnsanlar sizden alırken sitenizin kurulumuna ve resimlerine göre alıyorlar. Eğer site yapımında amatörseniz mutlaka profesyonel biri ile çalışmanız gerekiyor.
E-ticaret sitesi açmadan önce yapılan hata ise bir kitleye sahip olmadan direkt siteyi açıp daha sonra kitleye odaklanmak. Burada büyük bir kumar oynamış oluyorsunuz çünkü henüz satıp satmayacağınız belli değil. Önce sosyal medyada sizin nişinize uygun bir hesabı geliştirip o kitleye “Çok yakında açılıyoruz” tarzında gönderiler paylaşırsanız açılışta satışlarınız tavan yapacaktır.
Pazarlama yöntemlerinin üzerine de mutlaka gitmeniz gerekiyor. Pazarlamanın en basit ve en çok hata yapılan elementi azlıktır. Bu bir nevi “sınırlı sayıda çabuk al” mesajını doğru vermektir. Tabi benim favorim “sınırlı sayıda” değil “sınırlı zamanda” deyip ürünleri ona göre planlamak. Örneğin bir ürün için her ayın 5 ile 12 arasında açılacak deyip ay boyunca o ürünü kitlenize gösterip talep yaratırsanız o ürünü ayın 5 ila 12 si arası satarsınız. Ayrıca çok gördüğüm bir başka pazarlama hatası ise neredeyse her ürüne indirim koymaktır. Siteye giriyorsunuz ve her ürün %50 indirimde, bunu göremezseniz de “eski fiyatın” üstü çizili ve yeni daha ucuz fiyat ürünün ne kadar ucuzladığını gösteriyor. İndirim yapmanın (yapıyormuş gibi görünmenin) kötü bir yanı yok ancak eğer her ürün fiyatının üstü çizili ise burda indirimli ürünlerin getireceği azlığı kaçırmış olursunuz. Belli ürünleri indirimli gösterin, öteki ürünlerin fiyatları ise sabit olsun. “Eski fiyatı” bile göstermeyin.
Yazı alıntıdır.
Üzgünüz yanıt bulunamadı.