Yamaç Paraşütünde Ters Kalkış Yöntemi

  • Yamaç Paraşütünde Ters Kalkış Yöntemi

     Yamaç güncelledi 1 ay, 1 hafta önce 0 Üye · 1 Gönder
  • Yamaç

    Üye
    21 Eylül 2020 saat 21:44

    Ters kalkış pozisyonda yapılan ve pilotun (sırt yamaca, yüz kubbeye dönük durumda) bir doğru hareket etmesini fazla gerektirmeyen bir yöntemidir. Daha çok rüzgarlı havalarda. Bu yöntemde uçup uçmamayla ilgili kararınızı vermeden önce şişmiş kubbeyi kontrol etmek için daha çok zaman bulursunuz. Ayrıca kayıt düz kalkışa göre çok daha kolay yaparsınız.

    Ters kalkışın bir başka avantajı da, güçlü rüzgarlarda pilota kanadı tek başına idare edebilme sağlamasıdır. Güçlü rüzgarlarda pilota kanadı kontrol edebilme deneyiminden emin, başka bir pilottan sizi tutmasını ve kubbeyi şişirirken size yardım etmesini istemeniz akıllıca bir davranış olacaktır.

    “Uçuş öncesi kontrollerinizi ve hazırlıklarınızı yapın.Çevrenizdeki detaylı geniş ve düzgün, kuşamın (harnes) vücudunuza göre ayarlandığından emin olun.

    “Kubbeyi, hücum kenarı rüzgara bakacak şekilde arkaya doğru kavis içinde düz bir şekilde serin

    “Yüzünüz kubbeye bakacak şekilde rüzgarı arkanıza alın. Bunu yapmak için taşıyıcı kolonları başınızın üzerine alarak dönün Bu pozisyonda kolonların üst üste ve çapraz bir şekilde durması gerekir.

    “Dönüş sırasında kolonların kolonlarının durumunu dikkatli bir şekilde göstereceğim ve bunu takip etme seferinde şimdi aynı yolu izlemeniz hataya düşme olasılığınızı oldukça azaltacaktır. Açıklayıcı unutkanlığı da önleyecektir.

    “Fren iplerini, en az 1 metre kendinize çektikten sonra tutun. Bunu yaparken kollarınızı çapraz hale getirmeyin, ancak elinizle tuttuğunuz tarafı kontrol eden fren ipini alın. Bu pozisyonda diğer iplerin hiçbirinde gerilme olmamalıdır.

    “Her zaman kullanarak kullanın. Fren iplerini kimi zaman şıkşıkların üzerinden, yani iplerini tutmak zorunda kalabilirsiniz. Bu arada çıkabilecek ani bir rüzgar, ellerinizin ipler nedeniyle yanmasına ve çok büyük bir acı duymanıza neden olabilir. Bu onun uçuşta denemeleri kullanma alışkanlık haline getirme .

    “Fren iplerini bırakmadan, buna bağlı ön kolonları da (A) rabıt halkalarının altından tutun.

    “Ayaklarınızın pozisyonunu kontrol edin.

    “Ön kolonları kontrollü bir şekilde çekerek karşınızda bir” duvar oluşturmak üzere bölmeleri (selleri) şişirin; eğer kubbe iki yukarıda ya da çok yüksekte olmasından dolayı erken havalanmaya yeltenirse, kubbenin şeklini oluşturma veya fren ipleri kullanma arka kenarları Bu yüksekliğin rüzgarın gücüne göre değişiklik gösterir. Kuvvetli rüzgarda 40-50 cm ‘lik bir fark yeterliyken hafif rüzgarda bunun daha fazla olacak bu yüksekliğin rüzgarın gücüne göre değişiklik gösterir. İdeal olarak kubbenin merkezi (ortası) kulaklardan daha yüksek olmalıdır. fazla olması gereklidir.

    “Rüzgarın göre göre kubbe eşit olarak dolana kadar takip tekrarlayın. Eğer kubbenin hangi hangi bir yerinde çökme, kapanma görülüyorsa bu, rüzgarın o yönden döndürür gösterir. Bu durumda yönünüzü birkaç derece değiştirecek kubbenin rüzgarı tam karşıdan almasını seçin.

    “Her şey yolunda gidiyorsa artık kubbeyi tamamen şişirebilirsiniz. Bunun için ön kolonları eşit ve kontrollü bir şekilde, ancak bu arada dengenize de dikkat edin. Kubbe başınızın üzerine geldikten sonra kolonları bırakıp fren ipleriyle düzeltmelerinizi yapın .. Kanadın performansına göre bu düzeltmelerin şekli ve oranı örnek. Bazı modellerin istikrara kavuşturulmasında küçük kumandalar yeterli olurken, bazılarında çok fazla uğraşmak uygulamak.

    “Kubbe tepenizde istikrara kavuştuktan sonra tam bir şişme ile iplerin düzgün olup olmadığını kontrol edin.

    “Bütün bu kontrollerden sonra derhal dönüp kalkış yapabilirsiniz ya da rüzgarı tıslarken yüzünüz kubbeye dönük olarak kalabilirsiniz veya dönmek ve kalkış yapmak için uygun bir fırsat bekleyebilirsiniz. Ayrıca bu pozisyonda kanadı uçarken yaptığınız gibi idare yapabilirsiniz. Ancak onun kalkıştan önce trafik olup olmadığını kontrol etmek üzere omzunuzun çevreye bakın.

    “Yüzünüzü rüzgara çevirin.Bunu yaparken doğru ulaşmaya çalışmaktır. Böylece doğru ulaşmaya çalışmaktır. Böylece hareketinizin rüzgara doğru sabit Bir yapım sağlayabilirsiniz.

    “Tepenin hemen ucundan ayrılırken, fren iplerine düzgün ve bir şekilde basınç uygulayarak kubbeyi tok tutun.

    “Eğer yanlış tarafa dönüş yap kolonlarda 360 derecelik bir dolanma olduğunu bildir. Bu durumda hala yerdeyseniz hemen diğer tarafa dönerek düzeltmeniz. Eğer havalanmışsanız (yamaçlarda mümkündür) hiç telaşa kapılmayın ve tepeden uzaklaşana kadar yerde yaptığınız gibi frenlerle kontrolünüze devam edin Kısa bir süre sonra kolonlardaki dolanma kendiliğinden düzelecektir. Bunu hızlandırmak için boyut dönme yöne doğru savurabilirsiniz.

Yanıtla: Yamaç
Your information:

Vazgeç
Tartışma Konusu
0 / 0 gönderi June 2018
Şimdi